Viditeľnosť značky – je vás vôbec vidno?

11.3.2022
seo tvorba webu eshop

Skôr ako začnete dôkladne optimalizovať svoju web stránku pre vyhľadávanie, musíte zistiť, akú návštevnosť vôbec dokážete získať. Dajte si záležať na tom, aby sa vaša investícia do SEO vyplatila.



Analýza

Existuje niekoľko spôsobov, ako skontrolovať potenciálnu viditeľnosť vašej značky na trhu oproti konkurencii (share of voice).
Ak vás veľmi tlačí čas, jednoducho stačí sledovať, ktoré z konkurenčných webových stránok dokážete rýchlo poraziť získaním autority zo spätných odkazov. Môžete predpokladať, že ich organická návštevnosť bude presmerovaná na váš web.
Ak chcete ísť hlbšie a získať presnejšiu predpoveď návštevnosti, musíte začať s prieskumom kľúčových slov.

Skontrolujte:

  • Mesačný počet vyhľadávaní kľúčového slova
  • Stránky, ktoré sa umiestňujú pre dané kľúčové slovo a ich SEO autoritu

Pomôže vám nástroj Rank Tracker a jeho funkcia Keyword Difficulty. Rozhodnite sa, akú úroveň sily stránky (page strength) považujete za dosiahnuteľnú pre svoje vlastné stránky. Potom prepínajte medzi rôznymi kľúčovými slovami a určite, na akom mieste vo výsledkoch vyhľadávania sa chcete umiestniť.

Následne vynásobte počet vyhľadávaní a mieru prekliknutí predpokladanej pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Získate odhad svojej budúcej návštevnosti. Opakujte postup so všetkými kľúčovými slovami a zistíte tak celkovú odhadovanú organickú návštevnosť, ktorú potenciálne získate vďaka SEO.



Analýza


Zero-click searches alebo vyhľadávania bez kliknutia sú jednoduché dopyty, na ktoré vám Google ihneď poskytne odpoveď s tým, že nemusíte kliknúť na žiadnu inú webstránku (napr. „Koľko rokov má Zuzana Čapútová?“).
Ak chcete zobrať do úvahy aj zero-click vyhľadávania, preštudujte si rôzne funkcie stránky s výsledkami vyhľadávania (SERP). V Rank Trackeri je celý modul venovaný práve týmto funkciám:



Analýza 2


Na SERP môžu byť rôzne útržky videí a informačné panely, ktoré odpovedia na dopyt okamžite.



Analýza 3


V tomto prípade bude počet potenciálnych kliknutí na vašu webstránku nižší.

Zapamätajte si

Najprv sa informujte o potenciálnej organickej návštevnosti, aby ste si boli istí, že sa investícia do SEO oplatí.

Môže sa stať, že organický potenciál bude pomerne nízky, ale náklady na kliknutie budú prijateľné. Potom bude výhodnejšie spoľahnúť sa na PPC a iné spôsoby platenej propagácie.

Ak je predpovedaná návštevnosť vysoká, nemali by ste to ignorovať. V tomto prípade sa oplatí znížiť náklady na PPC a premiestniť ich do rozpočtu na SEO.

Palec hore ikonka

Prečo si vybrať nás?

  • Máme viac ako 20 rokov skúseností
  • Využívame najmodernejšie technológie
  • Máte prehľad o všetkom počas celej doby realizácie
  • Profesionálny prístup a záruka najvyššej kvality
  • Technická podpora aj po dokončení projektu
  • Všetky služby pod jednou strechou

Naši spokojní zákazníci