Vyčnievajte z davu: 6 kľúčových krokov k vytvoreniu hodnotného podcastu

27.3.2023
video produkcia online marketing grafický dizajn

Kto ešte nepočul ani jeden podcast, nech dvihne ruku. Podcasty ponúkajú skutočnú pridanú hodnotu vašej značke, nakoľko zvolenú tému viete poslucháčom ponúknuť odkomunikovanú skutočne do hĺbky. Ďalším faktorom, pre ktorý sú podcasty tak žiadané je ich úžasná flexibilita – môžete ich počúvať kedykoľvek a kdekoľvek.

Kde najčastejšie počúvame podcasty?

Podľa štúdie Spotify a MAGNA, najčastejšie sa podcasty počúvajú doma (82%), nasledované prácou (58%) a cestovaním (46%). Tieto dáta vedia napovedať viac než dosť pri tvorbe podcastu.

Aká je optimálna dĺžka jedného podcastu?

Optimálna dĺžka podcastu samozrejme závisí od témy, o ktorej sa hovorí. Je však dobré, aby sa podcast hýbal niekde okolo 30 minút. Dlhšie podcasty majú štatistický nižšiu počúvanosť.

Podcast
Ako vyrobiť podcast od nuly?

1.) Vyberte si tému:

Je dôležité, aby ste si vybrali tému, ktorá vás zaujíma a ktorú chcete skutočne prezentovať. To vám umožní udržať si entuziazmus a zápal počas tvorby a vysielania podcastu.

2.) Vystihnite názvom tému a nezabudnite na perfektný cover art:

Názov a logo sú v psychológií poslucháčov extrémne dôležité faktory hneď po téme podcastu

3.) Zvoľte si formát:

Existuje mnoho rôznych formátov podcastu, ako sú rozhovory, reportáže alebo monológy. V marketingu značiek je ideálnym formátom práve rozhovor.

4.) Nahrávanie:

Môžete si buď podcast nahrať sami, stačí vám mikrofón a nahrávacie zariadenie. Ideálne si však viete objednať nahrávacie štúdio s profesionálnou technikou.

5.) Vytvorte si plán:

Vyberte si pravidelný čas vysielania podcastu a zistite, koľko epizód chcete vytvoriť. Vytvorte si rozpis a tému pre každý podcast minimalne na 3 mesiace dopredu. Všetko závisí od frekvencie vydávania podcastov.

6.) Zdieľajte podcast:

Zdieľajte ho všade, kde sa dá. Pokiaľ o podcaste ľudia nevedia, jeho hodnota klesá a obsah môže byť akokoľvek dobrý. Ako všetko v marketingu.

7.) Analyzujte výkonnosť podcastu:

Monitorujte počet počúvaní a spätnú väzbu na vašom podcaste. Snažte sa zlepšovať kvalitu a ponúkať zaujímavé témy. Ľudia chcú počuť niečo zaujímavé.

Bonusová rada: Buďte trpezliví a pracujte so svojou témou denno denne. Sledujte svoje ciele a snažte sa každou epizódou zlepšovať svoj podcast.

Palec hore ikonka

Prečo si vybrať nás?

  • Máme viac ako 20 rokov skúseností
  • Využívame najmodernejšie technológie
  • Máte prehľad o všetkom počas celej doby realizácie
  • Profesionálny prístup a záruka najvyššej kvality
  • Technická podpora aj po dokončení projektu
  • Všetky služby pod jednou strechou

Naši spokojní zákazníci